onsdag 6 oktober 2010

"Tredje dagen på min praktik"

Tjabba bloggen! I dag var de tredje dagen på min praktik idag så var jag på sjukhusets sjukgymnastik och de ska jag vara resten av veckan. Jag kom ditt 7:30 så mötte min handledare upp mig. Först gick vi runt och kolla så jag kunde hitta bra, och jag fick hälsa på alla andra sjukgymnaster. Sen kom fösta patienten som hade varit med om en bilolycka som hade ont i sin nacke och då fick man värma upp nacken sen ta försiktig massage.Sen kom en patient som hade fått jätte ont i ryggen så hon fick göra lite rörelser och sen fick han pröva en sådan el sak, som jag också fick pröva. Sen fick jag vara lite på kontoret. Sen var de en man som hade fått en ny höft så han fick göra lite balans övningar och träna på att gå på gång band och gå vanligt. Sen var de fika de var gott =)Sen skulle jag gå med Mats och de var skoj för han gillade fotboll och så fick vi en patient som också gillade fotboll så de var skoj. Denna patienten hade ont i nedre delan av rygen och ner på skinkan så där fick Mats massera lite.Sen så var jag och Mats på kontoret och kollade lite där sen så var de lunch, åt hon mormor idag igen ska äta där hela veckan:P
Sen efter lunchen skulle jag gå med Gun och när jag kom ditt så hade Gun en patient  på gymmet hon hade opererat ett knä, så han skulle göra balans övningar så att knäet skulle komma i gång, och lite bollträning, jag gjorde också dem övningarna. Sen nästa patient skulle Gun göra akupunktur på och de är skoj att kolla på faktiskt, Gun prövade de på mig med och de kändes lite obehagligt. Sen sista passet på dagen så var jag enbart i gymmet, där var jag med Jörgen, Sven och Svante och de är skoj att vara vid gymmet. Jag är nöjd med denna dagen de är jätte skoj tycker jag de händer olika saker hela tiden. De är roligt och se skillnaden på en privat sjukgymnast och på sjukhusets sjukgymnastik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar