tisdag 5 oktober 2010

"Andra dagen på min praktik"

Min dag började som vanligt gick upp och åt och så, kvart i nio cyklade jag till Gröstorp. Jag började med att vara lite i gymmet och träna lite. Första patienten i dag hade ont i ryggen och i hälsenan så först fick han stå på en balans platta som vibrera för att bygga upp musklerna i hälsenan, sen fick han massage för ryggen. Nästa patient hade ont i en axel och han var kock så hon hade överbelastat sin axel så Claes fick massera och sträcka ut den. Sen var de lunch gick till mormor och åt igen:P
Sen började jag vid 14:00 då var de en sen hade ont i ett knä och hon var ganska arg för hon tyckte de var jätte skoj och spela golf men de kunde hon inte göra i och med att hon hade ont i knäet. Sen var de en som hade blivit opererad i nacken, de var en svår operation så man fick ta de försiktigt med att massera den. Sen var den en patient till som hade ont i ryggen dem flesta har ju de. Claes gjorde en akupunktur behandlig i huvudet de var skoj och kolla när han stack inte små nålar i huvudet. Detta var en rolig dag man lär sig mycket hela tiden och Claes är snäll. Nu resten av veckan ska jag vara på sjukhusets sjukgymnastik hos Christian de ska också bli roligt och se vad skillnaden är.

5/10-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar