måndag 4 oktober 2010

"Fösta dagen på min praktik"

Tjabba bloggen. Idag så var de min första dag på min praktik jag praktiserar på Gröstorpssjukgymnast. Jag började klockan 09.00. Claes började berätta lite om sitt yrke vad man gjorde osv. Sen kom första patienten, Claes började behandla och jag fick titta på.Sen kom där en dam som hade problem med nacken så Claes fick typ göra en nål behandling. Efter varje patient så berätta Claes varför man gjorde sådan behandling så de tyckte jag var jätte bra! Jag hade Lunch från 11.30 till 13.00 då gick jag till mormor och åt =)
Jagbörjade kl 13.00 då var där en patient som hade problem med höfterna han hade spelat mycke golf i sina dagar. Efter de så vissa Claes mig massa övningar man kunde göra så jag fick hålla på med de själv en halv timme.Sen var de en patient till som hade ont i nacken så Claes fick sträcka ut nacken lite.De var lite jobbigt och cykla till Gröstorp men de är bra träning:P

Praktik 4/10-10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar